Java SE

Wykłady

Spis tematów omawianych na wykładzie

  1. Wprowadzenie
  2. Typy specjalne
  3. Programowanie obiektowe
  4. Klasy i interfejsy
  5. Wyjątki
  6. Kolekcje
  7. Wątki
  8. Synchronizacja
  9. Potoki
  10. Potoki zaawansowane
  11. Serializacja
  12. Swing
  13. Menadżer wyglądu

Laboratoria (matematyka)

  1. Utwórz klasę osoba zawierająca informacje o nazwisku i dacie urodzenia. Dla klasy przeciąż metody toString i equals. Stwórz klasę pracownik, która dziedziczy po klasie osoba i ma dodatkowe pola szef typu osoba. Zmodyfikuj metody equals dla obu klas, aby działały symetrycznie.
  2. Utwórz klasę ciało niebieskie, z abstrakcyjną metodą wyliczającą przyciąganie. Dla dziedziczącej klasy planeta zaimplementuj metodę obliczającą przyciaganie na powiarzchni planety dla zadaniej masy. Metoda ma być zdefiniowana dla każdego obiektu udostępniającego odpowiedni interfejs. Wylicz przyciąganie dla słonia (1000 kg) na powierzchni Ziemi i Marsa.
  3. Zadanie punktowane I
    1. 26.III
  4. Utwórz plik tekstowy zawierający liczby, w każdej lini nowa liczba. Wczytaj ten plik i wyświetl jego zawartość w konsoli Javy. Wylicz sumę i średnią wartość dla wczytanych liczb. Posortuj liczby i zapisz posortowane wartości do pliku.
  5. Realizacja zapisu i odczytu z synchronizacją i bez synchronizacji
  6. Zadanie punktowane II
  7. Zbuduj prosty kalkulator w oparciu o komponenty Swing
  8. Rysowanie po komponencie
  9. Zadanie punktowane III
  10. Utwórz kilka pasków postępu, które zmieniają się co sekundę z krokirm zdefiniowanym przez użytkownika

Zadanie punktowane IV